Alla inlägg den 19 november 2011

Av Camilla Danielsson - 19 november 2011 20:06

är det här idag! Ont i halsen och luftrören, väldigt annolunda röst    och lite feber!


Igår var det fredag! De stora cyklade som vanligt till skolan och Hugo, Abbe och jag tog en promenad till "Smurfhuset" (hugos dagis) och hämtade Linnéa, så fick de leka under dagen!

Fixade lite lunch, bakade kärleksmums och läste givetvis ut boken!!! Åh vad braaaaaa den var!!! Rekomenderas varmt!

På kvällen var det städkväll på Smurfhuset (helgen innan första advent har vi alltid detta, alla mammor kommer, vi storstädar ALLT, dricker vin/öl/cider och sen bjuder fröknarna på god mat. En jättehärlig tillställning som blivit allt från värsta festen till lite lugnare tillställningar)

I år kom det 7 mammor (så 3 fröknar på det) städningen gick grymt fort sen kunde vi sätta oss till bords och njuta av maten och sällskapet  


Idag gick Stefan upp tidigt och åkte till motorklubben på en byggardag. Jag och Abbe körde till en tjej här i samhället som hade en Nova Star loppis. Hon är fotograf och gör bilderna för Nova Star så hon blir sponsrad av dom, hennes två barn har BARA kläder därifrån. Nu hade hon bjudit in 11 st och sålde både helt nya och beganade kläder.

Fick köpt ett par nya skitsnygga jeans, ett par begangande jeans, jeansshort, skjorta, t-shirt, 2 collegetröjor och en tjocktröja med dragkedja! Sååå snyggt alltihop, fint och fräscht. Allt för 450 kr! Slå den om du kan   

Sen åkte jag hem och la Abbe i sin säng och bäddade ner mmig själv i soffan. har väl känt mig piggare...

 Gjorde lunch och sen kom Stefan så lämpligt hem igen!

Resten av dagen har jag inte gjort någonting!!!

Lyxade till det med en god potatisgratäng och fläskfilé med vitlöksstekta champinjoner i smarrig sås!

Nu skall jag duka fram lite chips och godis, barnen tjatar snart hål i huvudet på mig   

Ovido - Quiz & Flashcards