Alla inlägg den 15 november 2011

Av Camilla Danielsson - 15 november 2011 20:24

Är det dags att börja med det snart kanske?! Är ju snart första advent och mycket skall göras! Orkar knappt tänka på allt som skall städas/tvättas/pyntas/inhandlas/slås in/lagas mm mm mm innan julen är här!


Igår hade jag Hugo hemma från dagis. De går ju till simhallen varje måndag och badar, kvar på dagiset är bara några av de minsta. Hugo hade sån elak hosta så jag ville inte han skulle gå en lång promenad, bada och sen gå hem igen. Så han följde med Abbe och mig till öppna förskolan, tycker han är jättekul, och Abbe älskade att ha med honom!

När han sen sov middag passade jag på att dammsuga och skura golven, hatar att just skura golv, så det var skönt att få det gjort!

Victors jultidningar kom idag, så han fick ge sig ut och dela ut dom, lite meck med alla växelpengar osv han skall komma ihåg, men det gick bra.

Hade så himla ont i halsen och även i benhinnorna (sviter efter en lång kväll med mycket promenerande i lördags) så jag valde att hoppa över träningen, gick endast på corepasset och gav mage, rygg och armar en omgång, sen stack jag hem.


Idag fick Hugo gå igen och Abbe och jag åkte hem och slappade. Var så himla trött och kände mig lite halvhängig så jag la mig brevid Abbe i vår säng för att vila lite. Han slockande så gott och jag tänkte läsa lite ur min nya otroligt bra bok "Änglamakerskan" med Camilla Läckberg! Men trött som jag var däckade även jag.

Sov i lite mer än en timme, sen låg jag och läste tills Abbe vaknade.

Han precis få i oss lite lunch innan det var dags att hämta Hugo igen.

Stefan har satt på vinterdäcken på båda våra bilar (och även grannens) så nu kan, tyvärr, vintern komma när som helst.

Nu skall jag lägga ut lite barnkläder på tradera, Abbe växer ju så det knakar och jag tänker inte spara så mycket nu i dess storlekarna, typ inget alls haha, så det är bara att hoppas man "blir av med det"!

Ovido - Quiz & Flashcards