Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Fika besök och hängigt barn!

Av Camilla Danielsson - 22 november 2011 20:17

Victor satt vid frukostbordet idag och såg lite "borta" ut. Han kännde sig hängig och trött, ingen feber, hosta, snuva eller annat utan "bara" hängig. Han fick vara hemma från skolan idag, när jag ringde fröken så sa hon att flera i klassen hade haft det så här förra veckan så det var nog något som gick.

Robin fick cykla ensam till skolan, jag tog en promenad bort till dagis och lämnade Hugo, sen hem och äta frukost, bädda sängar, röja leksaker, dammsuga, städa toaletten, röja köket!

Sen kom Lollo och lilla Ester på besök, vi har jobbat ihop några gånger och nu hade hon köpt jultidningar av Victor som hon hämtade. Vi fikade (japp jag åt en kärleksmums!) hinkade kaffe   och pratade! En jättehärlig tjej, lättsam och rolig!

Sen fick jag stressa iväg och hämta Hugo.

Robin hade med en kompis hem från skolan så det var fullt ös!

Känns som jag knappt gjort något idag, fast här är ju väldigt städat och tvätten är under bra kontroll, så lite duktig har jag nog varit  

På tal om tvätt, det värsta jag vet är nog att sortera mörk 60 tvätt!!! Fatta hur mycket sånt vi har! 5 killar (Stefan får gå som kille idag med han hade sker hellre velat bli nämd som man men vad sjutton, hehe) med enbart mörka kalsonger och sockar, så skall man hitta rätt make till sockarna och sen dessutom lägga dom till rätt barn! Har aldrig fattat de som har en pojke och en flicka och ändå gnäller över socksortering! Jag menar, hur svårt kan det va?! Nej, på sockfronten finns det nog inte många som slår mig, och var ni glada för det!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards