Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Julklapps shopping!!! Jihoo!

Av Camilla Danielsson - 24 november 2011 21:12

Hugo var ledig från förskolan idag, trist regnväder ute så vi har haft en trist innedag. Kört massa tvättmaskiner, behövligt som alltid, fixat lunch, röjt lite, suttit alldeles för mycket vid datorn  

När Stefan kom hem fick ha ta öve markservicen så körde jag upp till Kungsbacka och påbörjade julklappsinköpen.

Började på Jysk, köpte en svart/grå jordglob med belysning (de hade rea på den denna veckan), eller en och en, 4 blev det visst! (En till Robin, en till Victor, en som present till Victors klasskompis som skall ha kalas imorgon och så en som en kompis beställt till sin son) Sen körde jag till Plantagen och köpte en julstjärna, hyacint, vitmossa och gravljus. Väl där slår det mig att mina systersöner kanske också vill ha varsin jordglob i julklapp, ringer och frågar min syster och det trodde hon, så tillbaka till Jysk och köpa två till  

Sen körde jag till Kungsmässan och fortsatte shoppingen. Köpte en jättesnygg grön klocka till Robin (rea även på denna just denna veckan) ljus till adventsljusstaken, nytt puder, kollade på julkläder till barnen, sen köpte jag superfina såna där lyktor man använder olja i, typ eldstadsaktigt) runda med rostfri botten och glas upptill (även dom hittade jag på rea, hahaha) så en sån till Stefans pappa och hans sambo och en till Stefans bror och flickvän. Kommer passa dom båda!

Sprang in på Cleas Ohlson och köpte en "surfplatta" fast modell barndator till Hugo. Han önskar sig en såndär leksaks laptop men denna var ju coolare! Givetvis veckoerbjudande på den med  

Nä jag sent om sidor kom hem igen hade de precis dukat av efter middagen, så jag kunde lätt ta mig en tallrik Svensk mossaka, mmmm så gott!!!

Nu är jag helt slut!!! Blir soffhäng!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards