Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Adventsfint!!!

Av Camilla Danielsson - 25 november 2011 21:16

Har haft en mycket gnällig och grinig Abbe här hemma idag, mindre kul!
Han har sovit rätt otroligt inatt och blev därför tidigt trött på dagen. Stod ut till 10 sen fick han lägga sig! DÅ fick jag eld i rumpan och letade upp julgardinerna, strök och satte upp dom. Tog av klädseln på soffan och fick tvättat det. Letat reda på alla adventsljusstakar, torkat av, satt upp och lagt bort alla andra fönterlampor. Bytt kuddar, dukar, ljusuppsättningar osv. Sen hann jag städa av båda toaletterna, dammsuga, tagit hand om lite tvätt med.

Efter lunchen körde vi och handlade lite på Hemköp, det dår vanliga tråkiga, tacos till kvällen, bröd, pålägg, frukt, mjölk, jouice, yoghurt...ja ni vet!

Sen kom mamma hit med min systers 3 barn, så åt alla 7 barnen mellanmål ihop och sen fikade vi på mammas nybakade lussekatter och givetvis åt jag en jag med, ÄLSKAR lussekatter, men det måste vara saffran i!!!
Philip (älsta kusinen, jämngammal med Robin) stannade kvar här och sover över inatt, mysigt!

Victor har varit på sin innebandyträning och sen åkte han direkt på kalas till en klasskompis! Eller förlåt, grabbkväll heter det ju!

Nu har vi ätit den obligatoriska fredags tacosen, kollar på Idol och äter chips och godis (helt värdelös är jag, har ätit både och jag med!!! Kass karaktär!)

Nu väntar jag bara på att Victor skall komma hem, sen skall vi lägga alla 4 barnen, Robin och Philip får ligga och prata i sängarna en stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards