Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Ullared!!!

Av Camilla Danielsson - 29 november 2011 22:20

Ouch vad trött jag är!!!
Idag körde Abbe och jag till Gekås! Åkte först vid 11, så fick han sova middag en stund innan. Mötte upp Carolina och Mine där sen började en hytersik shopping!

Abbe var på ett råpissigt humör och jag hade listan from hell= mindre bra kombination!

Han var lite arg på avdelningen med det tråkiga, tvål, diskmedel osv. Sen gick jag en snabbis på herravdelningen och letade julskjorta till Stefan, mne hittade ingen. Vidare till barn pch leta till Robin, men då bröt han ihop fullständigt. Vi bestämde oss för att gå och äta och se om det hjälpte. Hysterisk hela vägen till resturangen, slängde sin napp så den flög långt under en hylla och försvann! Som tur är hade jag en reserv i väskan (brukar jag aldrig ha!) Givetvis var det lång kö till maten, stod där med en brickvagn, 2 jackor och en hysterisk unge på armen, totalt genomsvett   !!!
Han blev dock tyst när vi åt och åt med god aptit, skönt! Sen blev det lite bättre. Struntade i klädavdelningen och fortsatte med leksakerna istället!

Fick köpt julklapp    till Victor (simcity spel till Nintendo DS, så nu är han klar) Hanna (något hårset med lite löshår, hårmaskara osv) Linnéa (glitter och någon dagbok med "osynllig penna") som Victor skall ha med på julfesten (svart dagbok med dörskalle på och lås, han skall ta med en pojk julklapp för 25 kr) till Hugos dagisfest (en bil man kna sjuta iväg med en grej) Stefans pappa och sambo (har ju köpt en innan, men hittade en så fräck trä"bricka" man skall ha nötter på, sen är ena sidan ett spel, från Sagaform) till dagisfröknarna (varsin vit träkorg med vitt tyg i så står det "God Jul" broderat i rött, en liten bröd/kakfat som jag fyller med nötter, en påse skumtomtar och en stor chokladtomte)  Mine och Almer (har ju köpt till dom innan med men de får 3 små bakformar var till, jättesöta!) Ville (Abbes kompis, en Fischer price bilbana)

Sen köpte jag till barnen från Stefans mamma också. Ett spel till x-boxet till Robin (men jag köpte såklart fel   

Bilar 2 till Nintendo ds till Hugo och Sims 3 till pc till Victor, sen köpte jag Sims husdjur till dom ihop)


Fick även köpt en skitsnygg väggklocka till köket, sen skall mamma ge mig i present  , jeans till Stefan, sååååå snygga och satt perfekt 159 kr!!! Sjukt bra! Sockar till barnen, massa hygienartiklar och bra att ha saker typ påsar. Söt rosa vante med isskrapa, äntligen skall jag slippa frysa händerna av mig! Söt rosa borste av borta av snön från bilen, så nu är jag redo för snön  

Fick även köpt småsaker till barnens kalender. De kommer bara få varsin på helgerna i år. På lördagarna får de, Pringles chips, Kinderägg, chokladtomte. På söndagarna liten pistol, någon gelegubbe man kunde ändra och Hugo en blå slemmig stor mask med gummipiggar och då får Robin och Victor istället skydd till cykelsadeln och lampor till cykeln. Blir nog bra!

Blev en dyr historia , nästan 4200, men då kan jag räkan bort 1700 som jag handlat åt andra. Orkar inte ens räkna ut vad det blir, hahaha.

När jag kom hem, snortrött, 2 nappar fattigare (andra försvann någonstan på vägen mellan godiset och kassorna) så stod maten på bordet, gott   Hemmagjorda köttbullar, potatis och sås!

Åt snabbt sen körde jag hem till Maria, lämnade jultidningarna hon köpt, tog en koppa kaffe och pratade lite skit innan jag körde hem!

Nu skall jag gå och toksova!!! Sjukt trött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards